Pué considerase como un anesu al Sueve esta Sierra del Fitu que entama equí y sigui pal noreste perriba de Caravia y Berbes hasta la mar, onde acaba de sópitu.
Baxu estos montes, pasa la Autopista ´l Cantábricu, A-8, col túnel Ordovícicu.
En 1999, (coles obres del tramu Caravia-Lloviu), apaeció una ayalga xeolóxica sin igual: fósiles de más de 475 millones de años, de 200 especies distintes y de les que 14 son nueves pa la ciencia y que fueren bautizades con nomes tán aquello, como el icnofosil "Tunelia Riosellana" . Tamién el rastru de un gran maremotu y de una erución volcánica como nun hevio otra na península y petrólio que nun tien manera de esplotación.
Los paliontólogos (científicos del Istitutu de Xeoloxía Económica, que taben estudiando nesi momentu otra fascera del Puertu Sueve), tuvieren la ocasión de entamar el llabor dende ´l primer díi. Col apoyu el ministériu y los costrutores, dempués de cada esplosión, la obra, que duró 6 meses y volaba 1/4 millón de tonelades diaries, paraba una hora pa qu´ellos pudieren sacar el material, (venía a ser 200.000 años por dia) de manera ordenada y cientifica sin que nengún los molestare.
¡ Que pocu podía imaxinar esto el xeólogu alemán Guillermo Schulz cuando en 1858 estudió esti terrén!
No hay comentarios:
Publicar un comentario